🧾 Υποχρεωτική Απογραφή Επιχειρήσεων στο OpenBusiness: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε

Από τις 3 Φεβρουαρίου 2025, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το OpenBusiness, το νέο πληροφοριακό σύστημα για την ψηφιακή διαχείριση αδειοδοτήσεων και γνωστοποιήσεων επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το OpenBusiness αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα NotifyBusiness και αποτελεί πλέον το μοναδικό σημείο καταγραφής για τις επιχειρήσεις που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης ή έγκρισης λειτουργίας.

🔍 Ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να απογραφούν;

Η απογραφή αφορά όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οικονομικούς κλάδους οι οποίοι υπάγονται στον Ν. 4442/2016 και απαιτούν είτε απλή γνωστοποίηση είτε έγκριση λειτουργίας. Ενδεικτικά, περιλαμβάνονται:

📌 Η υποχρέωση ισχύει ανεξαρτήτως νομικής μορφής (Ατομικές, Ο.Ε., Ε.Ε., Ι.Κ.Ε., Α.Ε. κ.λπ.).

📅 Προθεσμία Υποβολής

Η απογραφή πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Μετά την ημερομηνία αυτή, η απογραφή θα μπορεί να γίνει μόνο με την καταβολή παραβόλου ύψους 200€.

❓ Γιατί είναι σημαντική η απογραφή;

Η απογραφή στο OpenBusiness:

Η σωστή επιλογή φόρμας απογραφής (γνωστοποίηση ή έγκριση) είναι κρίσιμη, καθώς επηρεάζει όλες τις μελλοντικές ενέργειες στο σύστημα.


📬 Χρειάζεστε βοήθεια με την απογραφή;

Αν δεν είστε σίγουροι αν η επιχείρησή σας υπάγεται στην υποχρέωση απογραφής ή θέλετε να εξασφαλίσετε ότι η διαδικασία θα γίνει σωστά και έγκαιρα, επικοινωνήστε μαζί μου.

📌 Στο PRECISIONTAX αναλαμβάνουμε τη συμπλήρωση, υποβολή και παρακολούθηση της απογραφής στο OpenBusiness, με υπευθυνότητα και πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.

Μην αφήσετε την απογραφή για την τελευταία στιγμή — η έγκαιρη συμμόρφωση είναι επένδυση στην ασφάλεια της επιχείρησής σας.